رسانه‌ها، نقش کلیدی در تقویت هویت ملی و توسعه گردشگری دارند
رسانه‌ها، نقش کلیدی در تقویت هویت ملی و توسعه گردشگری دارند
یک استاد در کارگاه آموزشی سواد رسانه که در سنندج برگزار شد، گفت: نقش رسانه‌ها را در تقویت هویت ملی و توسعه صنعت گردشگری مورد بررسی قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری اندیشه کرد از سنندج، دکتر رسولی استاد دانشگاه در کارگاه آموزشی سواد رسانه، نقش رسانه را در تقویت ملی دانست و اظهار کرد: در دنیای پرهیاهوی رسانه‌ها، سواد رسانه به ما کمک می‌کند تا پیام‌های رسانه‌ای را به درستی تحلیل کنیم و از تاثیرات منفی آنها در امان باشیم.

وی به نقش رسانه‌ها در تقویت هویت ملی اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها می‌توانند با تولید محتوای مناسب و پرداختن به مسائل ملی، نقش مهمی در تقویت هویت ملی و انسجام اجتماعی ایفا کنند.

دکتر رسولی با بیان اینکه رسانه ها در شناخت مناطق گردشگری بسیار میتوانند ثاثیر گذار باشد، تصریح کرد: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در شناساندن و جذب گردشگر به مناطق مختلف دارند در واقع، رسانه‌ها می‌توانند با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های مختلف، به طور موثری در معرفی جاذبه‌های گردشگری، ایجاد انگیزه در مخاطبان و در نهایت، رونق صنعت گردشگری تاثیرگذار باشند.

وی عنوان کرد: رسانه‌ها می‌توانند با معرفی فرهنگ، آداب و رسوم، غذاها، صنایع دستی و سایر جنبه‌های فرهنگی یک منطقه، به ارتقاء آگاهی فرهنگی گردشگران و ایجاد تعامل مثبت بین گردشگران و جامعه محلی کمک کنند.

در این کارگاه آموزشی، شرکت‌کنندگان در بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مختلف مربوط به رسانه‌ها و سواد رسانه شرکت کردند و به سوالات خود در این زمینه پاسخ دادند.